Cuma, Ocak 23, 2009

gül hanımdan -bereket hüseyine


Hoş geldin Barack
Başkanlık sırası sende
Senin yolunu gözlüyor
Batan bankalar, işsiz milyonlar
Senin yolunu gözlüyor
Kapanmalar, iflaslar
Soyanlar, soyulanlar
Hoş geldin Barack
Başkanlık sırası sende
Senin yolunu gözlüyor
Savaşlar, kavgalar
Suikastlar, bombalar
Hoş geldin Barack
Başkanlık sırası sende
Senin yolunu gözlüyor
İsrail-Filistin
Hindistan-Pakistan
İlle de İran İlle de İran
Hoş geldin Barack
Başkanlık sırası sende
Senin yolunu gözlüyor
Karanlık hesaplar, nefretler
Gizli planlar, cinayetler
Senin yolunu gözlüyor
Silahçılar, petrolcüler
Hoş geldin Barack
Başkanlık sırası sende
Nâzım Hikmet’in Hoş geldin Bebek adlı şiirinden esinlenerek Zülfü Livaneli tarafından yazılmıştır.
Obamanın yemin törenini ve
diğer törenleri günlerdir izliyoruz...
NTV hep verdi saatler boyu...
Şarkılar söylediler,
dans ettiler,
dünyaya verdikleri mesaj,
biz tek bir ulusuz,
yekvücut oluruz
başkanımızın çevresinde
çünkü ulusal birliğimiz önemli...
yukarıdaki resim de Aretha Franklinin...
Bir hatırlatma yapalım :
Rosa Parks
güney eyaletlerinde
zencilerle beyazlar otobüslere ayrı kapıdan biniyor,
kendilerine ayrılmış ayrı yerlere oturuyorlardı.
Rosa Parks bir gün Montgomery’de otobüse bindi.
O otobüste bir beyaz,
beyazlara ayrılan yerde yer bulamayınca,
zencilere ait bölümde oturmakta olan
Rosa Parks' tan koltuğundan kalkıp
kendisine yer vermesini istedi.
Şoför de kalkması için uyardı ama Parks yerinden kalkmadı.
Tutuklandı ve hapse girdi.
Olaydan sonraki bir yıldan daha uzun bir süre boyunca
zenciler otobüslere binmediler,
her yere yürüyerek gittiler.
Protesto eylemleri bir yıl sonra meyvesini verdi.
ABD Federal Mahkemesi,
otobüslerdeki bu uygulamayı yasakladı...
Biz ise ,susalım oturalım,
hepimiz BBG evinde gibiyiz
gözetleniyoruz...)))
2-3 adet ayrı ayrı telefonu ve gsm hattı olan
güzel yurdumun güzel insanlarının
hatları iptal aklına bile gelmiyor...
yoksa bize bişey olmaz teranesi
genetik kodlarımızda mı var nedir????...
Aslında biliyoruz da
işimize gelmiyor
kolay kazanılmıyor
çünkü hiçbir şey
bedeli ödenmeden...
kimse de bedel ödemek istemiyor....

9 yorum:

kayipsimurg dedi ki...

Bazı bazı gelip seni dürtüklüyom ya, kızıyon mu diye de merak ediyom hani:)
Amerikadaki seçimlerden bir iki gün sonra bir meyhanede Obamaya kadeh kaldırıldığını gördüğümden bu yana bu konuda yorumsuzdum da aklıma şu ecevit'e atfedilen hikaye geldi. Hani ecevit kürsüden sesleniyormuş halka bu düzen değişmeli bu düzen değişmeli diye...
O hikaye çağrışıverdi işte :)

beyaz gelincik dedi ki...

değişti düzen değişti
daha ne olsun

kayipsimurg dedi ki...

Diycem diyemiyom bi mahkeme kararı ile kapattırmayalım seni diye..
Düzen değiştide ne oldu. Biz aynıyız :)

esintiler... dedi ki...

Cumhuriyetin 85.yılında çarşaf açılımlarıyla uğraşan, tvlerde "ymekteyiz" en çok reyting yapan programı olan bir toplumdan boyunu aşacak şeyler bekliyorsun Dilaracağım :(( Yine de toz zerresi kadar da olsa umuda muhtacız...
Umut sen ne güzel şeysin...
Bir belki... Her şey güzel olur!

Şarküteri dedi ki...

Obama nın kişisel olarak mucizeler yaratamaycağını biliyoruz. Ortada ulusal çıkarlar, elli senelik planlar var. Ama bir yanımız hep umut ediyor. Daha az savaş, daha az silah, daha çok insan hakları. Öyle sadece sınırlar içine değil, tüm dünyaya...

Bu arda blog müziklerine takıldım kaldım. Çok güzel.

laleninbahcesi.blogspot.com dedi ki...

valla ben izlemedeyim şimdilik. Ama bizim Van köylülerini,n bile Obama seçilince 40 koyunu kurban ettiklerini hatırlarsan. Zor bu Obamanın işi derim. Öptüm seniçoook

kayipsimurg dedi ki...

Napiyon:)
İyi haftan olsun tamam mı :)

sedencik dedi ki...

burdan giden kutlama hediyelerinin motivasyonuyla hız kazanır...
kebap da gitmişti di mi :)
ne yazıkki zamanlama yanlıştı...
hepsi bush a kısmet oldu:)
sevgiyle...

Laeriss dedi ki...

Je vous remercie pour votre lien vers A Heart in Provence, j'en suis très flattée.
Je me suis permise de vous citer dans ma rubrique "My readers"
Amitiés.